در حال بارگذاری ...
دبستان و پیش دبستانی کودکان نیک

دبستان و پیش دبستانی کودکان نیک

logo

دبستان و پیش دبستانی کودکان نیک

ورود
نوشته شده در 3 مهر 1401، ساعت 17:17

عوامل موثر بر هویت یابی کودکان پیش دبستانی

مروری بر عوامل موثر بر هویت یابی کودکان پیش دبستانی

 

مریم سادات خلف سیدی

موسس دبستان و پیش دبستانی کودکان نیک

 

اکرم عدالتی راد

معاون اجرایی دبستان و پیش دبستانی کودکان نیک

چکیده:                                                             

هویت فرایندی است که در طی آن فرد به شناسایی خویشتن می پردازد. هویت دارای ابعاد و جنبه های مختلفی است و تحت تاثیر عوامل متعدد شکل می گیرد. هویت هایی که در اوان زندگی اختیار می شود در قیاس با هویت هایی که متعاقب آن کسب می گردد مقتدرانه تلقی می شود از این رو شناخت عوامل موثر بر هویت یابی کودکان بسیار حائز اهمیت است. سال های پیش از دبستان مرحله شکل گیری هویت کودک است. با توجه به اهمیت شکل گیری شخصیت و هویت کودکان در دوره پیش دبستانی در این مقاله به مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه عوامل موثر به هویت یابی کودکان پیش دبستانی پرداخته شده است. بطور کلی یافته ها نشان می دهد که عواملی چون بازی، محیط، خانواده، بسترهای اجتماعی، معلمان، همسالان و علوم گوناگون می توانند در تامین نیاز های روان شناختی، کسب مهارت و هویت یابی کودکان پیش دبستانی موثر باشد.

عوامل موثر بر هویت یابی کودکان پیش دبستانی

ویراستار مدرسه
عمومی
3 مهر 1401۲۰ دقیقه مطالعه

مروری بر عوامل موثر بر هویت یابی کودکان پیش دبستانی

 

مریم سادات خلف سیدی

موسس دبستان و پیش دبستانی کودکان نیک

 

اکرم عدالتی راد

معاون اجرایی دبستان و پیش دبستانی کودکان نیک

چکیده:                                                             

هویت فرایندی است که در طی آن فرد به شناسایی خویشتن می پردازد. هویت دارای ابعاد و جنبه های مختلفی است و تحت تاثیر عوامل متعدد شکل می گیرد. هویت هایی که در اوان زندگی اختیار می شود در قیاس با هویت هایی که متعاقب آن کسب می گردد مقتدرانه تلقی می شود از این رو شناخت عوامل موثر بر هویت یابی کودکان بسیار حائز اهمیت است. سال های پیش از دبستان مرحله شکل گیری هویت کودک است. با توجه به اهمیت شکل گیری شخصیت و هویت کودکان در دوره پیش دبستانی در این مقاله به مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه عوامل موثر به هویت یابی کودکان پیش دبستانی پرداخته شده است. بطور کلی یافته ها نشان می دهد که عواملی چون بازی، محیط، خانواده، بسترهای اجتماعی، معلمان، همسالان و علوم گوناگون می توانند در تامین نیاز های روان شناختی، کسب مهارت و هویت یابی کودکان پیش دبستانی موثر باشد.