معرفی دبستان غیر دولتی کودکان نیک

 

بیانیه ماموریت حوزه مورد فعالیت

ماموریت مجموعه ی ما ، شناسایی ، پرورش و شکوفایی استعداد های تحصیلی ، علمی ، ورزشی ، مهارتی و شغلی دانش آموزان می باشد.

طراحي سيستمي كيفي، اثربخش و همسو به منظور اجراي اهداف تعليم و تربيت اسلامي بر اسـ اس قـوانين آموزش و پرورش و راهبردهاي مجتمع از طريق مشاركت همكاران، اوليا، دانشآموزان و فارغالتحصـيلان در محيطي مبتني بر احترام، اعتماد، حمايت و كارگروهي به منظـور تربيـت انسـانهايي مـؤمن، خـلاق، انديشـمند، مسئوليت پذير، سالم، بانشاط، متعهد، قانونپذير و بهره مند از مهارتهاي زندگي براي ورود به عرصههاي علمي و زندگي اجتماعي.

 

 

چشم انداز حوزه مورد فعالیت

ایجاد مجموعه ای متمایز ، پیشرو و الهام بخش بطوریکه حضور در آن ، آرمان همگان باشد.

ما ميخواهيم طي سال های آينده با همكاري كليه عوامل آموزشي وپرورشي به وسـيله برقـراري ارتبـاط اثربخش ميان فرآيندهاي مدرسه ، مدارسی پيشرو ايجاد نموده تـا بتـوانيم رتبـه هـاي برتـر علمـي رادر سـطح منطقه ، شهر و كشوركسب نمائيم.

به همین منظور، همه اعضای محیط مدرسه با همکاری و هماهنگی، در جهت دستیابی به این هدف کار خواهیم کرد

ارزش های حوزه فعالیت:

  • -براي ماارزشهاي معنوي معياري اصيل درجريان تعليم وتربيت مدرسه تربيت محسوب مي شود
  • -ما كارها را تا حصول نتيجه پيگيري ميكنيم و به نتيجة ناشي از برنامه ارج مينهيم
  • -ميزان كوشش و تلاش دانش آموزان درراستاي انجام برنامه، شاخص اصلي ما براي ارزيابي هاي آموزشي است.
  • تلاش ما همواره اين است كه نظم برنامههاي مدرسه مثال زدني باشد.
  • ما ميخواهيم مثبتانديش باشيم تا نتيجة مثبت بگيريم
  • مادركنار دانش آموزان هستيم نه در مقابل آنها
  •  ما با آغوش باز نقد منصفانه را ميپذيريم
  • ما تغيير را از خود شروع ميكنيم.

 

                                             معرفی پرسنل(سمت و  مدرک تحصیلی)

 

مریم سادات خلف سیدی

موسس و (مدیرعامل)

 

کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی

 کارشناسی زبان انگلیسی

 

سحر ناصری پیدنی

مدیر

کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی

اکرم عدالتی راد

معاون اجرایی

کارشناسی ارشد کامپیوتر

نوشین زارعیان نژاد

معاون انضباطی

کارشناسی علوم  کامپیوتر

سودابه معیری فر

معاون پرورشی

مترجمی زبان انگلیسی

سارا ژولا زاده

عوامل اجرایی

کارشناسی ارشد کامپیوتر

سپیده زاده خوست

عوامل اجرایی

کارشناسی مدیریت بازرگانی

فاطمه رهبری نسب

عوامل اجرایی

کارشناسی حقوق

یاسمن معینی نژاد

عوامل اجرایی

کارشناسی روانشناسی

ساجده ناصری پیدنی

مشاور

کارشناسی ارشد روانشناسی

نگین باوند پوری

آموزگار پایه اول

کارشناسی آموزش ابتدایی

مریم شاهرخی

آموزگار پایه اول

کارشناسی علوم تربیتی

فائزه جمشیدی

آموزگار پایه دوم

کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی

فرزانه روشنی نیا

آموزگار پایه دوم

دیپلم

لیلا الهی شاد

آموزگار پایه سوم

کارشناسی مدیریت دولتی

نرگس بهزادی راد

آموزگار پایه چهارم

کارشناسی ارشد زیست شناسی

سارا میرشکار زاده

آموزگار پایه پنجم

کارشناسی ارشد علوم تربیتی

فاطمه ولی زاده خیرآبادی

آموزگار پایه ششم

کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی

سهیلا موسوی نژاد

آموزگار تربیت بدنی

کارشناسی تربیت بدنی

زهرا هدایت نیا

کمک مربی

کارشناسی  ارشد علوم تربیتی

فریده کل کش

نیروی خدماتی

زیر دیپلم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهداف کلی

"ما در مدرسه کودکان نیک به ارائه آموزش و پرورش با کیفیت و عالی برای دانش آموزان متعهدیم. هدف ما بهبود سطح تحصیلات و توسعه مهارت‌های عملی و فردی دانش آموزان است. با ارائه برنامه‌های تحصیلی شایسته و با کیفیت، ایجاد فضای آموزشی مناسب و توسعه همکاری با خانواده‌ها، خود را به عنوان یک مدرسه موفق و برتر در منطقه و کشورمعرفی می‌کنیم. در مدرسه ما، به ارزش‌های زیر پایبندیم:

 

  • 1. احترام به همه افراد مرتبط با مدرسه، از جمله دانش آموزان ، معلمان و کادر اداری.
  • 2. ایجاد فضای آموزشی محیطی که از آن برای یادگیری و توسعه فردی بهره برده می‌شود.
  • 3. ارائه برنامه های آموزشی مناسب و با کیفیت برای دانش آموزان .
  • 4. توجه به نیازهای شخصی دانش آموزان و ایجاد روابط خوب با خانواده‌های آن‌ها.
  • 5. ایجاد فضای دوستانه و همکاری با همه اعضای محیط مدرسه.
  • 6. پایبندی به اصول انضباطی و حفظ نظم در محیط مدرسه.
  • 7. تلاش برای بهره‌برداری از بهترین روش‌های آموزشی و پرورشی در مدرسه.
  • 8. استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش و پرورش.

طرح و برنامه های اجرایی

  • طرح مدرسه پاک(عضوگیری سفیر سلامت)
  • طرح آوای زندگی(زنگ تفریح مفرح)
  • طرح نشاط صبحگاه(ورزش همگانی)
  • طرح کیف در کلاس(انجام تکالیف درسی در مدرسه)
  • طرح مدرسه پویا(انجام بازی های ریتمیک)
  • طرح فبک(فلسفه برای کودکان)
  • طرح پرلز(تقویت سواد خواندن)
  • طرح نیک مهارت(آموزش مهارت های زندگی)
  • طرح فناور کوچک(تشکیل کارگاه کامپیوتر)
  • طرح آینده روشن(تشکیل کلاس های تقویتی)
  • طرح ذهن برتر(تشکیل کارگاه محاسبات ذهنی)
  • طرح زبان دوم(برگزاری کلاس های زبان انگلیسی)

 

معرفی فعالیت های درسی و غیر درسی(ویژگی دوره های ترمیک و خدمات جانبی رایگان)

  • برگزاری کارگاه کامپیوتر
  • برگزاری کارگاه چرتکه
  • برگزاری کارگاه زبان انگلیسی
  • برگزاری کارگاه فن بیان
  • برگزاری کارگاه هوش مالی
  • برگزاری کارگاه مهارت های رفتاری
  • برگزاری کارگاه تقویت سواد خواندن
  • تدریس نجوم

در این دوره‌های جانبی،زبان آموزان فرصتی خواهند یافت تا آنچه در کلاس‌های اصلی یادگرفته‌اند را در فضایی متفاوت و دوستانه‌تر در عمل استفاده کرده و با یادگیری نکاتی جذاب و سودمند، برای کلاس‌ اصلی خود یا در زندگی روزمره حرفی متفاوت برای گفتن داشته باشند!

معرفی کتب حوزه فعالیت

  • تدریس کتب پایه دبستان هماهنگ با بودجه بندی کشوری
  • تدریس کتاب کار مختص هر پایه(مجموعه آزمون ها و نمونه سوالات)
  • تدریس کتاب کار مکمل(کامپیوتر، مهارت رفتاری، تقویت سواد خواندن، هوش مالی، هوش کلامی، نجوم و تیزهوشان)
  • تدریس کتب زبان انگلیسی
  • تدریس کتب تقویت محاسبات ذهنی(چرتکه)

 

تعداد جلسات و نفرات

هرپایه تحصیلی مطابق با استانداردهای آموزشی:

 

  •  25 ساعت تدریس مصوب در هفته

 

  • 6 ساعت فعالیت های مکمل درسی در هفته

 

  •  9 ساعت فعالیت های مکمل غیر درسی در هفته

 

  • کلاس های تابستانه 18 ساعت فعالیت های مکمل درسی و غیر درسی در هفته

 

  • ظرفیت هر کلاس حداکثر 20 نفر

 

نحوه تعیین سطح و ثبت نام و ساعات فعالیت

از آنجا که 10 نفر سوپروایزر به صورت تمام وقت در شعبه مرکزی مشغول به فعالیت هستند، تعیین سطح و مشاوره رایگان همه روزه از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8:30 صبح تا 20:30 شب به صورت شفاهی و کتبی انجام شده و پس از تعیین سطح، دانش  اموزان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

در آزمون‌های تعیین سطح موسسه، 10 مولفه زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند:

  • توان درک سوالات آزمون گیرنده
  • قابلیت تفکر انتقادی درباره سوالات میزان روان صحبت کردن دانش آموز
  • میزان رعایت ساختارهای دستوری و انتخاب صحیح واژگان
  • سطح آگاهی دانش آموز از زبان دوم انگلیسی، کامپیوتر و چرتکه
  • میزان چسبندگی جملات تولیدی توسط زبان آموز از لحاظ مکانیک زبانی
  • میزان پیوستگی در جملات تولیدی
  • میزان دقت در ارائه پاسخ هایی که مرتبط با سوال باشند
  • درصد استفاده از ساختار های طبیعی در زبان دوم
  • میزان تلاشی که شنونده نیاز دارد تا منظور دانش آموز را درک کند
  • تاثیر کلی ارائه دانش آموز بر ممتحن

آزمون گیرندگان بر روی 4 پارامتر از 12 پارامتر بالا تمرکز می‌کنند. سوالات مطرح شده در آزمون تعیین سطح نیز به صورت کاملا تصادفی از بانک سوالات موسسه استخراج شده و هر سوال به صورت هدفمند 2 یا 3 متغیر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

پس از اتمام آزمون تعیین سطح، کارشناسان آموزشی ما درک بسیار جامع و شفافی از آناتومی دانش آموزان خواهند داشت.

 

معرفی سطح مدرسین

  • مدرسینی که در موسسه مشغول آموزش به کودکان هستند، از جمله برترین و موفق‌ترین مدرسین هستند که مهر تایید به کارنامه علمی آنها زده شده است.
  • تمامی مدرسین دارای مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در گرایش‌های مرتبط و یا حداقل 5 سال سابقه تدریس حرفه‌ای دارند.
  • نکته حائز اهمیت دیگری که باعث موفقیت چشمگیر استادان دپارتمان کودکان موسسه در علاقمند کردن کودکان به یادگیری شده است آموزش‌های روانشناسی کودک توسط مجرب ترین روانشناسان کودک است.
  • به عبارت دیگر، تمامی استادانی که در دپارتمان کودکان مشغول به تدریس هستند 50 ساعت آموزش روانشناسی کودک را گذرانده‌اند و کاملا با شیوه های برخورد و رفتار با کودکان آگاه و مسلط هستند.

 

قوانین حوزه فعالیت

1 : هر یک از دانش آموزان در دوران تحصیل موظفند موازین اسلامی و مقررات آموزش و پرورش را در اخلاق خویش به شرح زیر معمول دارند:

1-1- دانش آموز میبایست همواره با لباس فرم وارد مدرسه شود .
2-1- رعایت ادب و احترام نسبت به مدیر ، معاونین ، معلمان ، مربیان و دیگر کارکنان واحد آموزشی.

 3-1- رعایت حسن اخلاق و رفتار با دانش آموزان و پرهیز از هر گونه اهانت و درگیری با آنان و ارجاع هرگونه اختلاف با دیگر دانش آموزان به مسئولین دبستان و اجتناب جدی از اقدامات خودسرانه در جهت حل اختلافات پیش آمده .
4-1- مشارکت توام با ادب و احترام در فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی ، دینی و آموزشی دبستان (مراسم صبحگاهی ، امتحانات کلاسی ، ماهانه و مسابقات علمی فرهنگی )
5-1- حضور به موقع و مستمر در دبستان و کلاس درس و خودداری از خروج قبل از پایان فعالیت دبستان بدون هماهنگی و کسب اجازه از مسئولین مربوطه ،.
6-1- حضور مرتب در کلاس درس طبق برنامه هفتگی و پرهیز از غیبت های غیر موجه
تبصره: در صورت غیبت دانش آموز از مدرسه لازم است ولی او در اولین فرصت غیبت دانش آموز را به واحد آموزشی اطلاع داده و با حضور خویش و ارایه دلایل شفاهی یا گواهی کتبی نسبت به توجیه علت غیبت دانش آموز اقدام نمایند تا در صورت لزوم در پرونده اش ثبت و ضبط گردد.

7-1- رعایت بهداشت فردی و همکاری با دانش آموزان دیگر و مسئولین مربوطه در پاکیزه نگهداشتن فضا و محیط دبستان.

8-1- خودداری از بکار بردن وسایل تجملی و زینتی و پرهیز از به همراه آوردن اشیاء گرانبها و وسایل غیر مجاز،تلفن همراه ، عکس و کتاب های نا مناسب)در دبستان.
تبصره : دبستان هیچگونه مسئولیتی در قبال مفقود شدن اشیای گرانبها و غیر مجاز دانش آموزان ندارد.

9-1- رعایت ضوابط دبستان در بازدیدهای علمی و اردوها الزامی است..
10-1-کوشش و توجه در حفظ و مراقبت از وسایل خویش و اهتمام در حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات ساختمان دبستان.

تبصره: بدیهی است چنانچه دانش آموز خساراتی به وسایل و ساختمان مدرسه ( مانند سخت افزارهای هوشمند نصب شده در کلاسها) یا سایر دانش آموزان وارد آورد باید خسارات وارده را جبران نماید

 

نحوه گزارش دهی به دانشجو و والدین

  • ما به عنوان موسسه پیشرو در رضایتمندی مشتری، برای اولیای دانش‌آموزان جایگاه بسیار ویژه ای قائل بوده و وظیفه خود می‌دانیم که اولیا کاملا در جریان روند آموزشی و میزان پیشرفت فرزند خود قرار گیرند.
    شما اولیای عزیز در دوره های آموزشی برای کودکان می‌توانید به صورت هر جلسه از روند کلاس و میزان پیشرفت دانش آموز خود و ارائه نظرات به وسیله دفتر ارتباط با اولیاء و یا سایت بهره‌مند شوید.
  • این دفتر طوری طراحی شده که اولیا دقیقا می توانند با هر بار مراجعه از چند و چون کلاس ، موارد تدریس شده در کلاس و میزان پیشرفت دانش آموز آگاه شده و نظرات خود را برای مدرس مربوطه انعکاس دهند.
  • در کنار این موضوع، اولیا در ایتدای هرفصل برگه ای به عنوان برگه ارزیابی پوشه کار دریافت خواهند کرد که تا اولیا در صورت بتوانند بر ارزیابی فعالیت فرزند خود نظارت داشته باشند.